La gran mezzo-soprano italiana Cecilia Bartoli va fer un espectacular concert a l’Auditori de Barcelona aquest dilluns 11 d'octubre de 2010, acompanyada per Il Giardino Armonico una de les millors agrupacions d’instruments d’època dirigides per Giovanni Antonini, flautista i director titular. Actualment no hi ha mezzosoprano que aconsegueixi cantar l’execució de notes ràpides amb la nitidesa que ho fa la Bartoli i sense deixar de banda l’expressivitat amb els seus delicats legatos i pianíssims. La seva coloratura realment excepcional l’ha portat a les millors sales del món i ha estat distingida com a Cavallero d’Itàlia i Accademica effettiva de Santa Cecilia de Roma i ha rebut els títols de Chevallier des Arts et des Lettres i Officier de l’Ordre du Mérite a França. És membre honorífic de la Royal Academy of Music de Londres i entre altres premis cal destacar que al nostre país li han atorgat La medalla de Oro al Mérito en las Bellas Artes de España.
Podeu observar la imatge on tenim a la dreta Antonini dirigint el concert que presenta el seu últim àlbum de repertori sobre música de G.F.Händel:
Cal destacar de Bartoli la gira de concerts que va fer al 2008 com a homenatge a la cantant Maria Malibran. Aquí podeu escoltar algunes de les intervencions del seu pas per el Palau de la Música Catalana.
L’ària de Desdemona d’Otelo de Rossini és una de les delicades interpretacions del 26 de desembre de 2008 al Palau
Observeu el Non Piu Mesta de la Ceneterola de Rossini, realment espectacular la brillant coloratura que ens demostra. A partir del minut 4:06 i fins al final podreu observar l’agilitat i claredat amb la que executa els ràpids i expressius sons:
Gaudiu de la següent interpretació, és la sorpresa que va oferir al Palau al final del concert:
Podem parlar també de la gira de concerts que va fer el 2009-2010 amb la presentació d’un nou àlbum Sacrificium dedicat als castrati, tot seguit unes imatges que recorden a la Bartoli a l'auditori de Valladolid, va ser una fantàstica interpretació, cal destacar la seva facilitat per connectar amb el públic, la gran expressivitat i la naturalitat fan que sigui una cantant propera.
Aquí podeu observar Cadro, ma qual si mira de Francesco Araia, una de les peces que requereixen gran agilitat vocal:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada